Saturday, July 25, 2009

Krognapp

Jag borde förmodligen få handledning i att ragga på krogen. Jag vet ju att andra lyckas, men jag funkar inte helt i den miljön. För det första är jag oftast så uppslupen av att ha roligt med mina vänner att jag glömmer att spana, eller om jag kommer ihåg det tänker att jag hellre lägger min energi på de jag tycker om än de jag inte känner. I vilket fall, igår fångades min uppmärksamhet av en någon. Ett par timmar pratade vi nog. Tills konversationen landade platt. Först när han började orera om att han tjänade så bra, jösses vilken turn off (varför?) - och vidare när han helt enkelt var envis med omogna åsikter. Då tackade jag för mig och gick hem.

Och där jag gick genom stan en ljummen sommarnatt på klapprande klackar tänkte jag att sina älskare måste man vårda. Det är nämligen långt ifrån självklart att man lyckas hitta nya som håller måttet.

2 comments:

  1. Jag borde ha handledning i att sluta bli kär i upptagna killar... Finns det inget vaccin?

    asiktskanonen.se

    ReplyDelete
  2. Inte vad jag vet raring. Determination is the shit!

    ReplyDelete